NajnovijeRegionTop Vijesti

Tabloidi u Srbiji staju na stranu Rusije u njenom sukobu sa Ukrajinom

Prema tabloidima, rusko-ukrajinski sukob izgleda ovako: beskrupulozni Zapad pod svojom šapom drži Ukrajinu, čija “marionetska vlada” želi u NATO. To ne dopušta pravouman Putin, koji brani interese svoje zemlje i svih zemalja koje nisu članice NATO-a.

Tokom pet mjeseci ruske agresije na Ukrajinu objavljene su 1.573 lažne vesti, a mediji iz Srbije su najčešći izvor dezinformacija. Tu vode Sputnjik Srbija, Informer, portal Novosti i Alo. Navodi se to u nedavnom istraživanju SEE Check-a i dodaje da je novac glavni motiv ovih medija za širenje propagande.

„Većina dezinformacija dolazi iz medija u Srbiji. Srpsko izdanje ruske novinske agencije Sputnjik je na prvom mestu po broju tekstova sa 33, slede Informer sa 32, Novosti sa 30 i Alo sa 28 vesti”, navodi se u izveštaju.

„Putin je odlučio“, „Putin je matirao Ukrajinu“, „Putin šokirao Zapad“, „Putin je doneo slobodu Donbasu“.

Na naslovnim stranicama tabloida ruski predsjednik je i dalje predstavljen kao snažan lider koji se radikalnim, ali poštenim mjerama suprotstavlja globalističkom Zapadu.

Dok Aleksandar Vučić navodi da Srbija mora da sačuva svoj neutralni status u eskalirajućem rusko-ukrajinskom sukobu, prorežimski tabloidi otvoreno staju na stranu Rusije.

Napetosti između Rusije i Ukrajine, koje traju godinama, eskalirale su u rastući sukob posljednjih dana nakon što je Putin – protiveći se ulasku Ukrajine u NATO – počeo raspoređivati ​​ruske trupe duž granice. Situacija se prije nekoliko dana zakomplikovala nakon ruskog priznanja Donjecka i Luganska – regija koje su 2014. proglasile nezavisnost od Ukrajine. Putin i čelnici ovih samoproglašenih republika potpisali su sporazum o vojnoj saradnji, čime su Rusiji omogućili pošalje tamo svoje vojne trupe.

Složena situacija na istoku Ukrajine otvara mnoga pitanja – hoće li biti rata, kakve će biti ekonomske posledice sankcija koje Zapad uvodi Rusiji i kako će se Srbija pozicionirati u čitavoj situaciji? Tu je i pitanje dvostrukih standarda međunarodne zajednice u pogledu priznanja Kosova i negiranja nezavisnosti samoproglašenih ukrajinskih republika, pitanje ruskog negiranja ukrajinskog suvereniteta, ali najvažnije – kakve će posljedice ovaj sukob imati na obične građane.

Istraživanje je pokazalo da je među 20 izvora sa najviše netačnih ili manipulativnih tekstova 16 iz Srbije i po dva iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Među medijima iz Srbije dominiraju tabloidi, koji su bez izuzetka politički favorizovani od strane aktuelne vlasti.

Jedna od dezinformacija iz Srbije je i ona o pritisku koji se na zemlju vrši zbog neuvođenja ekonomskih sankcija Rusiji, pa se ponekad na osnovu ovih vesti tvrdi da su „srpske vlasti veće žrtve rata. u Ukrajini nego sami Ukrajinci“.

Umesto da daju analitičke odgovore na ova i mnoga druga pitanja, tabloidi u Srbiji posežu za pojednostavljenom, crno-belom slikom sveta.

Ovih dana na naslovnicama čitaoci imaju priliku da vide niz histeričnih najava rata, praćenih nizom oduševljenja Putinovim „poštenim“ postupcima, ali i neutemeljenim naslovima poput „Ukrajina napala Rusiju“, kako prenosi Informer.

Istraživanje je pokazalo da je među 20 izvora sa najviše netačnih ili manipulativnih tekstova 16 iz Srbije i po dva iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Među medijima iz Srbije dominiraju tabloidi, koji su bez izuzetka politički favorizovani od strane aktuelne vlasti. Zapad i režim koji podstiče rat u Ukrajini uporno su provocirali i testirali Putinovo strpljenje u prošlosti, pokušavajući da ga “uvuku u oružani sukob”, ali se Putin opirao “pozivanju Zapada da se urazumi”.

Međutim, tada su “provokacije” otišle toliko daleko da je na kraju “Ukrajina napala Rusiju”, navodi Informer.

Ruske vlasti objavile su da je njihova vojska ubila pet ukrajinskih vojnika koji su navodno prešli na rusku teritoriju. Prema pisanju Guardiana, ukrajinske vlasti su to negirale.

U međuvremenu su i Sjedinjene Američke Države objavile da je riječ o dezinformacijama, te da su „puštene“ s ruske strane kako bi se opravdala ruska agresija. Informer je negirao ovu tvrdnju u nekoliko rečenica na dnu stranice.

Nakon ove nepotvrđene „ukrajinske agresije“, Putin je, prema pisanju naših tabloida, „odlučio“ – „da smiri huškački režim u Ukrajini“ priznavanjem nezavisnosti Donjecka i Luganska i najavom da će tamo poslati „mirovnjake“, što je „iznenadilo“ ” i “šokira” sve.

Kako piše Informer, Ukrajinci su se “smirili” i “spustili loptu”, a političari sa Zapada su se “naljutili”. U Alovoj interpretaciji, Zapad je bio iznenađen i “mlak” u svojim reakcijama – najavili su žestoke reakcije na rusko priznanje samoproglašenih republika i na kraju “skoro ništa nisu uradili”.

Sličan stav ima i Srpski telegraf, koji kaže da „Bajden ne sme da napadne Putina“. U crno-belom svetu ovih tabloida Putin je predstavljen kao odlučan i svemoguć. Istovremeno, Zapad je zao i beskrupulozan, ali stidljiv i ne smije osporiti Putinovu snagu.

Ono što Zapad – koji se protivi nezavisnosti ovih samoproglašenih republika i najavama “mirovne misije” – vidi kao čin agresije, domaći tabloidi vide drugačije – kao osiguranje mira. Današnje izdanje Objektiva čak piše da je „Putin doneo slobodu Donbasu“.

Putinove izjave da je Ukrajina vještačka tvorevina koja je oduvijek pripadala Rusiji dijele se bez ikakve kritičke distance, a priznanje Donjecka i Luganska od strane Rusije izvještava se na isti pristrasan način. Naši tabloidi vide otvorene Putinove pretenzije na ukrajinske teritorije kao zadovoljenje pravde – kao što je Zapad „oteo” Kosovo od Srbije, tako je Putin „otrgnuo” Ukrajinu, piše Srpski telegraf.

Ovaj tabloid je najdalje otišao u iskazivanju pristrasnosti i oduševljenja Putinovim postupcima – u jučerašnjem broju objavljen je tekst „Putin šalje vojsku da ujedini Srbiju i Srpsku” čim „reši problem sa Ukrajinom”. Kažu da to “tvrde Britanci”.

Međutim, ovo je previše labavo i pristrasno tumačenje izjave britanske ministrice vanjskih poslova Liz Truss, koja je rekla da Putin neće stajati uz Ukrajinu i da ako se ne zaustavi u pokušajima da napravi „Veliku Rusiju“ kao postojao je prije raspada SSSR-a, on će posegnuti za drugim zemljama.

“Baltičke zemlje su u opasnosti. Zapadni Balkan takođe”, rekao je Trus, a Srpski telegraf je to preneo u sledeći naslov „Putin šalje vojsku da ujedini Srbiju i Srpsku”.

Vučićeva “kritika” tabloidima

Paralelno sa prelaskom tabloida na stranu Rusije, Vučić tvrdi da želi da Srbija ostane što neutralnija u ovom sukobu.

„(Naša pozicija nije laka) (…) Nakon odluke predsednika Putina, politički pritisak na Srbiju biće mnogo veći (…). Ono što sam doživeo u prethodna tri dana i što očekujem da pratim u političkom smislu, neće biti lak period za Srbiju“, rekao je Vučić i dodao da je „naša politika usmerena ka EU, ali bez kvarenja odnosa sa Rusijom i Kinom“. ”.

Međutim, on je odbio da osudi rusko priznanje dvije samoproglašene republike. Rekao je da bi to učinio da ukrajinski predsednik prvi osudi agresiju NATO-a na Srbiju 1999. godine.

Napominjući da je od vitalnog značaja da „pokušamo da budemo mirni i da svetsku krizu prođemo bez ogrebotina“, Vučić je prokomentarisao pisanje prorežimskih tabloida rekavši da „sami sebi štetimo“.

“Kada pogledate naše naslove, vidite da u 80 posto medija nema objektivnosti, ali tih 80 posto medija je na ruskoj strani, a preostalih 20 posto je a priori protiv Rusa”, rekao je on. .

Da li se tabloidi potpuno oglušuju o Vučićevu politiku koju redovno prate u svojim izveštajima? Dojče vele u svojoj analizi implicira da Vučićeva kritika medijske pristrasnosti nije iskrena.

„Vučić je previše iskusan da bi sebi dozvolio jeftine lapsuse na međunarodnoj sceni, pa entuzijazam za rusku vojnu akciju prepušta tabloidima“, piše Dojče vele.

Poslednjih meseci tabloidi su u više navrata „najavljivali“ rat između Rusije i Ukrajine, a u tim najavama Ukrajina i Zapad su isključivo predstavljeni kao loši momci, a Rusija i Putin kao dobri momci. Analizu ovog izvještavanja, koju su sproveli sajtovi za provjeru činjenica iz regiona, možete pronaći ovdje.

Pokazati više
escort mersin - izmir escort