NajnovijeSvijet

Kako Rusija zaobilazi medijsku blokadu?

Ruske propagandne televizijske stanice zabranjene su u Njemačkoj. Kremlj od tog trenutka pokušava da preko novih kanala za emitovanje i „korisnih pristalica“ zaobiđe tu medijsku blokadu u EU, piše DW.

Nakon izvještaja o zvjerstvima u Buči, ruska propaganda je u punom zamahu. Ona govori, između ostalog, o sceniranim fotografijama. Do sada su ruski državni emiteri kao što je RT igrali centralnu ulogu u širenju propagande Kremlja na međunarodnom nivou.

Kanal RT DE, ranije RT Deutsch, razvio se, kako su pokazale analize, u jednog od najvažnijih podstrekača pokreta tzv. „kverdenkera“ u Njemačkoj i EU tokom pandemije koronavirusa.

Uskaču zvanični kanali
U međuvremenu je, međutim, zavladala tišina na kanalima preko kojih su do sada RT DE i drugi ruski državni emiteri slali svoje poruke svijetu. Umjesto toga, nalozi na društvenim mrežama ruskih ambasada razvili su se u važne kanale za distribuciju. Na primjer, nakon što su fotografije i snimci iz Buče izazvali užas međunarodne javnosti, sa raznih naloga na Tviteru ruskog Ministarstva vanjskih poslova širile su se grube tvrdnje o montiranim zločinima. Među njima je i nalog na Twitteru ruske ambasade u Njemačkoj i nalog na Facebooku ambasade u Slovačkoj.

Političar njemačkih Zelenih Konstantin fon Noc (von Notz) traži da operateri tih velikih platformi reaguju isto kao što su reagovali na ciljane lažne izvještaje o koronavirusu.

Tviter reaguje
Tviter je u međuvremenu ograničio domet mnogih naloga ruske vlade na toj platformi – zvanične profile ministarstava i ambasada, kao i naloge visokorangiranih ruskih zvaničnika. To je, međutim, relativno blaga mjera, jer se ti nalozi sada više ne preporučuju, a nisu zatvoreni. Pri tom, postoje očigledna kršenja pravila Tvitera.

Na primjer, 10. marta ruska ambasada u Londonu tvrdila je da je bombaški napad na porodilište u ukrajinskom gradu Mariupolju lažiran. Ta tvrdnja je bila pogrešna i Tviter je kasnije uklonio te postove. Istraživanje britanske televizije BBC otkrilo je više dezinformacija koje kruže na zvaničnim nalozima ruske vlade. BBC takođe procjenjuje da se radilo o koordinisanim aktivnostima sa više naloga, čime se krše pravila Tvitera.

Alternativni kanali i “korisne pristalice”
Rusija ipak i dalje pokušava da širi sadržaj svojih državnih emitera. Postoji više internet-adresa preko kojih se emituje sadržaj RT DE – na primjer u određenim grupama na Fejsbuku koje se predstavljaju kao “mirovne inicijative” ili grupe u kojima se okupljaju “slobodni građani” (Mündige Bürger).

Bodo Šifman (Schiffmann), popularan među onima koji negiraju postojanje korone, jedan je od onih koji preuzima sadržaj sa novih kanala RT i distribuira ga preko Telegrama. Te sadržaje tamo može da vidi na desetine hiljada korisnika. Šifman je čak u jednom periodu neprekidno emitovao program RT DE preko svog naloga na Telegramu, a prestao je jer očigledno nije bilo dovoljno interesovanja.

Početkom februara RT DE je zabranjen zbog toga što nije imao dozvolu za emitovanje. Početkom marta, EU je zabranila distribuciju sadržaja RT i Sputnjika unutar Unije, “sve dok se ne okonča agresija na Ukrajinu i dok Ruska Federacija i njoj bliski mediji ne prestanu sa aktivnostima dezinformisanja i manipulacije informacijama protiv EU i njenih država-članica.”

Za to vreme, Rusija je zabranila emitovanje DW, a nakon invazije na Ukrajinu drastično ograničila rad nezavisnih medija i društvenih mreža.

Pokazati više

Leave a Reply

Your email address will not be published.

escort mersin - izmir escort