NajnovijeRegion

I Institut za medije traži da se ograniči emitovanje TV Hepi u Crnoj Gori

Institut za medije Crne Gore (IMCG) pridružio se apelima dela crnogorske javnosti upućenih crnogorskom regulatoru, Agenciji za elektronske medije (AEM) da ograniči emitovanje Hepi TV na teritoriji Crne Gore, “zbog kontinuiranog podsticanja netrpeljivosti, diskriminacije i mržnje”. Ova medijska organizacije traži “zaštitu domaćeg medijskog i sveukupnog društvenog prostora od nezakonitih i štetnih sadržaja”.

Savet AEM-a razmatraće na sutrašnjoj, hitnoj sednici da li je Hepi TV prekršila zakon i Konvenciju o prekograničnoj televiziji i da li je u emisiji „Dobro jutro, Srbijo“, emitovanoj pre par dana, a u kojoj je gostovao lider Srspke radikalne stranke Vojislav Šešelj, bilo govora mržnje.

„Poslednji sadržaji emitovani posredstvom Hepi TV vrhunac su profesionalne sramote i udar su na dostojanstvo i integritet pripadnika jedne nacionalnosti i na ženski rod. Kako se radi o kontinuiranom štetnom uticaju Hepi TV i ostrašćenim kampanjama lišenih minimuma pristojnosti i ljudskosti, a koje po našem sudu, uznemirijuće i štetno deliju na našu publiku, smatramo da je u cilju zaštite domaćeg medijskog prostora jedino rešenje zamračenje sadržaja ove TV stanice na prostoru Crne Gore“, navodi se u reagovanju IMCG.

Političke partije, nevladine organizacije, novinarska udruženja, Zaštitnik ljudskih prava oštro su osudili uvredljivi sadržaj Hepi TV, uz ocenu da je reč o govoru mržnje i mizoginiji i pozvali regulatora da preuzme mere iz svoje nadležnosti, kako bi se se iz „javnog prostora eliminisali besprizorni istupi, kakvi su se nedavno (ponovo) emitovali na ovoj televizijskoj stanici iz Srbije“.

Šešelj je tokom gostovanja u jutarnjem programu na Hepi televiziji, koja se prenosi u kablovskoj ponudi u Crnoj Gori, Cetinjane nazvao saradnicima okupatora i izneo niz mizoginih poruka na račun Cetinjanki, a potom u istom formatu narednog dana nastavio s uvredama i govorom mržnje prema poslanici opozicione Socijaldemokratske Crne Gore (SDP) Draginji Vuksanović.

Većina medija u Crnoj Gori nije prenela uvredljivi sadžaj koji je Šešelj izgovorio na račun poslanice SDP-a, niti video isečke iz sporne emisije, “obzirom na nedopustivo uvredljiv vokabular i intenzitet mržnje” u tim porukama, ali su u uredničkim sadržajima oštro osudili takve istupe, ukazali da je on neprihvatljiv i pozvali reagulatora da reaguje.

Ovakva praksa Hepi TV i pojedinih komercijalnih televizijskih stanica iz Srbije, kada su u pitanju teme o Crnoj Gori, prisutna je od ranije. Crnogorski regulator je reagovao u poslednje dve godine reagovao u par navrata. U februaru 2020. je na tri meseca zamračen i ograničeno je emitovanje Hepi TV na teritoriji Crne Gore, zbog “promovisanja mržnje, diskriminacije i netrpeljivosti”.

Crnogorski regulator je u septembru prošle godine tražio od srpskog regulatora REM-a da utvrdi da li su Hepi TV, Pink M, TV Pink i TV Pink Plus prekršili profesionalne standarde tokom izveštavanja u vezi sa protestima protiv ustoličenja mitropolita SPC na Cetinju. REM je probio rok da se izjasni na zahtev crnogorskog regulatora.

Deo javnosti kritikovao je tada AEM uz ocenu da “toleriše ozbiljna kršenja profesionalnih standarda, te da pribjegava samo mjerama upozorenja”.

Pokazati više
escort mersin - izmir escort