NajnovijeRegion

Srbija: Na nacionalnim TV u 90 odsto slučajeva Vučić sam sebe hvali

Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja Zoran Gavrilović izjavio je da je predsednik Srbije i Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić tokom prethodne godine u medijima predstavljan tako što je u 90 odsto posvećenog vremena sam sebe hvalio ili je to činio neko drugi.

Gavrilović je agenciji Beta kazao da je predsednik Vučić na televizijama s nacionalnom frekvencijom nekoliko puta više zastupljen nego ministri Vlade Srbije.

„Prema modelu uređivanja TV dnevnika, umesto novinarskih priloga imamo reklame o predsedniku Republike, jer kako drugačije nazvati izveštaje u kojima je Vučić kao pozitivan akter predstavljen u oko 90 odsto vremena u kojem on hvali sebe ili ga neko hvali“, rekao je Gavrilović.

Naveo je da aktuelni jednogodišnji monitoring BIRODI pokazuje da je Aleksandar Vućić od 1.12.2020. do 30.11.2021. godine, bez jula i avgusta, na pet nacionalnih televizija bio predstavljen 92 časa 35 minuta i 53 sekunde.

“Od toga je u 88,3 odsto vremena bio pozitivno predstavljen. U istom period Vučić je kao predsednik SNS u istim dnevnicima na istim TV bio predstavljen dva časa 45 minuta i 23 sekunde, a od toga 79,9 odsto pozitivnog vremena. Znači, nakon reklame za Aleksandra Vučića kao predsednika Republike, imamo reklamu i za Aleksandra Vučića kao predsednika SNS-a”, ocenio je direktor BIRODI.

Istakao je da je polovina Vučićevog reklamnog prostora emitovana na TV Pink (49:22:22) gde je u 90 odsto vremena pozitivno predstavljen.

“Kada se ovo pozitivno vreme pomnoži s gledanošću dnevnika TV Pink u delu ciljne grupe birača Aleksandra Vučića, dobijamo formulu reprodukcije Vučićeve podrške i obrazloženje zašto REM ne postupa po Zakonu o elektronskim medijima. A, morao bi, jer ovakvo izveštanje govori da se krši Zakon o elektronskim medijima član 47, stav 1, ali i Pravilinik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga članovi 5, 7 i 8. Ova dva pravna akta propisuju obavezu pružaoca medijskih usluga da obezbede istinito, pravovremeno, objektivno i potpuno izveštavanje, što je nemoguće imati ako je neki akter u prilogu predstavljen sa preko 70 odsto pozitivno”, objasnio je Gavrilović.

Naglasio je da je pored reklamiranja predsednika Srbije i SNS, u posmatranim dnevnicima prisutno nekažnjeno etiketiranje oličeno u visokoprocentnom negativnom izveštavanju o opozicionim političkim strankama, koje je prema istraživanjima javnog mnjenja imaju najveću podršku.

“Stranka slobode i pravde je na pet televizija sa nacionalnim pokrivanjem bila zastupljena sa 6:35:20 sati. Po metodologiji koju koristi REM moglo bi se zaključiti da opozicije ima u dnevnicima. Međutim, vizura se menja ako se zna da je od toga vremena SSP negativno predstavljena 6:18:21 sati. U dnevniku TV Pink, kao nosiocu etiketirajućeg modela izveštavanja, od ukupnih 5:32:29 sati, SSP je bila 95,7 odsto vremena negativno predstavljena”, rekao je Gavrilović.

Dodao je da istovetan model predstavljanja u analiziranim dnevnicima ima i Narodna stranka, koja je bila prisutna 1:03:24 sati, od toga u 92,9 odsto vremena negativano je predstavljena.

Pored etiketiranja dela opozcije oličenog u isključivo negativnom predstavljanju u pet dnevnika, naveo je on, prisutna je i medijska marginalizacija kao model izveštavanja.

“Primera radi, Demokratska stranka Srbije je bila zastupljena sa 0:09:22 sati od toga 60,5 odsto neutralnog vremena. Demokratska stranka je za monitorisanih 10 meseci u dnevnicima bila prisutna sa sedam minuta, od toga u polovina vremena neutralno predstavljena. Ispod minut vremena zastupljenosti za deset meseci monitoringa dnevnika na pet televizija su: Dosta je bilo – 30 sekundi, Ne davimo Beograd i Pokret slobodnih građana sa po 15 sekundi”, istakao je Gavrilović.

Dodao je da su neke televizije na nacionalnim nivou “odškrinule ekran” pojedinim političkim strankama i pokretima.

“Tako su Dveri za deset meseci monitoringa dnevnika bile prisutne 0:24:09 sati, od toga u 73,4 odsto vremena su pozitivno predstavljene. Na ovu pozitivnu konotaciju najveći uticaj ima dnevnik TV Prva gde su Dveri bile 100 odsto pozitivno predstavljene tokom 0:09:01 sati”, rekao je direktor BIRODI.

Naglasio je da nesporovođenje zakona od strane REM stvara od televizija s nacionalnim pokrivanjem u dnevnicima s jedne strane sistem nesankcionisanog reklamiranja Vučića, a s druge strane nesankcionisanog etiketiranja opozicije, odnosno njenu medijsku marginalizaciju.

“Ključni izvršilac te ‘operacije’ je TV Pink, koji je glavni kanal za komunikaciju sa najtvrđim delom biračkog tela Vučića. Na taj način Vučić ulazi u predizbornu trku s prednošću od 30 odsto građana Srbije koji imaju pravo izbora, s težnjom da oni koji ne glasanju za njega ostanu u kući. Da bi se to u što većem procentu desilo, služi Pinkovo etiketirajuće izveštavanje o opoziciji, odnosno medijska marginalizacija opozicionih stranaka. Na ovaj način se postiče apstinencija koja ima za cilj da se pomenutih 30 odsto još više uveća, kako bi izlaznost na izbore bila što manja”, ocenio je Zoran Gavrilović za agenciju Beta.

Pokazati više
escort mersin - izmir escort